Entry terbaru

Siap terus pasportnya!


Orite.. lega rasanya hati bila selesai sudah aku buat pasport.. hari ni aku rasa sungguh lancar urusanku..
ALHAMDULILLAH...

Pukul 4 petang tadi dengan lenggang kangkung aku bersama rakanku panjat Hentian Kajang utk ke Jabatan Imigresen..sekali terlupa print gambar pulak member aku ni..then pegi lah cari kedai gambar, nasib baik ada..


Pukul 4.15 selesai print gambar, lepas tu masuk imigresen disambut baik oleh pengawal keselamatan yg berdiri terpacak didepan pintu tu..lepas ambil borang permohonan dia siap guide aku cara isi borang..hehe baik sungguh..

"Ok encik, lepas siap isi sila ke kaunter 1 utk pemeriksaan dan ambil nombor"
kaunter 1 ini tutup kul 4.30petang..fuh! nasib baik sempat..

Masa pemeriksaan tu, ic aku rosak sebab dah nampak ciri2 hendak dibuang ke laut..haha 



"encik lari ke Jabatan Pendaftaran Negara dibelakang dan dapatkan ic sementara ye"

nasib baik lah Jabatan Pendaftaran Negara dekat je...
aku pun pergi lah ke JPN, ambil nombor, bayar RM10 untuk buat ic baru..siap ambil gambar baru..haha
lepas tu datang balik ke kaunter 1 Imigresen..die cek ok semua..fuh! nasib baik die tunggu hehehe..

xsampai 15 minit pasport pun siap! sebab petang2 dah tade orang sgt..


Kejap giler buat pasport kan?jangan jeles! hehe..oh ye! pasport ni harganya RM100 untuk 2 tahun :)

Taufik Ayup sedang mengambil pasport 

Member aku ni boleh pulak menjerit dalam Imigresen tu "yahoooo" suka beno die..hehe
kali pertama buat pasport lah katakan :) lepas tu kteorg singgah McD utk minum petang hahaha


Syukur Allah permudahkan segalanya...

2 Comments
Tweets
Comments

2 Comments:

  1. Buat passport nk p mne nieh? Nak ikott. Ngeeeng!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...