Entry terbaru

Contest Zaman Kanak-kanak


nak join klik SINI ye!
Hi all! betul tak zaman cepat berubah? korang rasa macam tu tak? sebab aku terfikir masa kecik2 dulu, masa balik kampung, buat aktiviti-aktiviti yang kita rasakan berfaedah tapi sebenarnya TAK! haha... dulu sangat jauh berbeza dengan sekarang.. contohnya aku dulu, balik kampung jumpa sepupu sepapat mesti kiteorang ada aktiviti-aktiviti yang dah jadi kebiasaan bila berjumpa, kiteorang main konda kondi lah, galah panjang lah, tenteng la, kahwin2... macam2...tapi ni ada 2 aktiviti yg aku rasa memberi impak yang besar haha..yang pertama:
Main Masak-masak
hasil carian google :)

Masa kecik dulu tak kira laki ke perempuan semua main permainan yang sama, aku mengaku aku pun main masak-masak hehe..best la teringat kenangan dulu2..tp sekarang dah tak macam ni dah..budak-budak perempuan zaman sekarang main game dalam Facebook je..dorang main CafeWorld lah, Fashion, macam2 game ada..main dengan komputer tak best macam main dengan orang..Lepastu bila dah besar merungut tak pandai masak macam mana nak kahwin ni..haa mana taknye, kuali dengan periuk pun tak tahu beza..haha.. masa kecik lah kita dapat banyak pendedahan benda2 mcmtu tau..ni plak aktiviti budak2 laki:

Mandi Sungai 
ni bukan aku ok! hasil carian google :)

Dulu aku duduk kat bandar Ampang kat KL..walaupun duduk kat bandar tapi still teruja nak pergi mandi sungai tiap2 minggu..haha..dari rumah kayuh basikal sambil bawa beg berisi baju dan towel ke Bukit Belacan,, rasa macam dah tukar nama..lupa dah nama apa..tp memang best! Budak2 sekarang dah tak main dah mandi2 sungai ni..even kat kampung yang ada sungai sekalipun.. dorang main PS2, PS3 dan PSP je skrg ni..canggih kan budak2 skrg? Pasif sungguh..aku dulu sehari lepas sunat dah berlari main tembak2 hehe..

p/s: suasana budak2 sekarang membesar lain dgn kita dulu2..oleh itu, get ready je dgn segala kemungkinan sikap dan cara pemikiran mereka bila mereka dah besar nanti :)

kebetulan masa buat entry ni, ada jemputan join contest entry zaman kecil2..ok lah boleh join hihihi.. :)

Jom Join klik SINI :)
Kena Tag:

7 Comments
Tweets
Comments

7 Comments:

  1. wah..hihi abg bobo pon ditag jugak..hihi

    ReplyDelete
  2. aik apesal link dye tetap kat blog abg bobo ni?ni msti abg bobo slh letak link..hihi

    ReplyDelete
  3. eeee...malulah...hehehe. betullah masa cepat betul berlalu, baru tadi ingat nak buat n3 imbau kenangan masa kecik, rupa2nya dah ada ...

    ReplyDelete
  4. cik teddy: yeke?hehe jap2 repair..haha

    kak yatie: saya pun kebetulan buat entry ni, tu yg join je tu..hehe

    ReplyDelete
  5. suka main teng2 teng masa kecik2..hihi..

    ReplyDelete
  6. wah menarik! bila dah main masak2 mesti main kawin-kawin kan?haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...