Entry terbaru

Highway Karak menyeramkan?


Cerita yang akan anda baca sebentar lagi tidak ada kena mengena mereka yg masih hidup ataupun yang telah meninggal duniaa... Hari rabu lepas aku ke Terengganu utk satu urusan penting yg harus dilaksanakan.. Memandu Proton Iswara manual sgt melemahkan kaki kerana sudah biasa memandu auto.. sebenarnya ini kali pertama aku memandu jauh,, tp tidak keseorangan..aku ditemani menemani rakanku bersama 2 lagi saudaranya..ye..aku sorang je laki...... masa lalu kat hway karak, otak dah terpikir filem karak! tp relax je, sbb hari masih terang jam 4 petang masa tu..

gambar hiasan

Sedang asyik memandu, aku secara tiba2 sampai ke pekan karak ni, aku tak pasti sama ada pekan ini mesti dilalui oleh mereka yang ingin ke Terengganu atau tidak..dr maklumat yg aku terima, aku sudah tersilap jalan, jalan yg dilalui agak jauh...entah macam mana boleh kesana..tp semuanya ok..pekan tu ramai je org..tak tahu lah bila malam macam mana kn...


Lepas je karak, aku dah lega..kemudian berhenti seketika di masjid daerah Maran utk solat jamak. Kemudian teruskan perjalanan masuk pula hway jerenggau-jabor kalau tak silap..waktu agak gelap sikit sbb dah senja.. jalan pula tak berapa elok...

ok, nak pendekkan cerita, keesokkan harinya..aku jumpa member yg turut menggunakan hway jabor lewat jam 11 malam..perjalanan mereka lebih jauh kerana memandu dari melaka..kisahnya, mereka telah kemalangan di melaka. dan berlaku satu babak kejar mengejar sehingga negeri sembilan..fuh, sgt jauh..bila sampai hway jabor, rakan yg memandu terserempak dgn entiti bermuka buruk serta tiada kaki, dan berpakaian serba putih.. kaku dibuatnya..kereta mula terasa berat..bacaan al-quran tidak henti dipasang..

Ketika aku mendegar cerita dia, aku tersentak sebab aku ingatkan hway karak je...rupanya sampai jabor pun ada..memang banyak nyawa terkorban akibat kemalangan disana..syukur alhamdulillah aku selamat..

10 Comments
Tweets
Comments

10 Comments:

  1. Ooo, penakot jugak ek. Ehehe. Alhamdulillah slamat. =)

    ReplyDelete
  2. uishh..seram..

    dia nak menumpang la tu sebab tu kejar smpai Jabor..hehe..

    ReplyDelete
  3. seb baik xde pape. menakotkan. :S

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah selamat..
    ingatkan tadi kena kat diri sendiri jumpa benda2 tu.. hehehe

    ReplyDelete
  5. hehehhe...takut gak ek.. :P
    nsib baik selamat smpai

    ReplyDelete
  6. jalan karak tu dah beratus kali bro ahmad lalu..start dari kecil sampai sekarang ni..banyak kemalangan maut kt sana..tapi sekarang dah ada higway karak kuantan..jalan tu dah sangat sunyi..bro drive sorang2 je naik kereta..memang seram..

    ReplyDelete
  7. argh...seram nyer! xnk la tgk citer2 seram lg..

    ReplyDelete
  8. nasib baik xjadi apa2 macam perjalanan jadi panjang ker, kalu tak sampai ke sudah tak sampai2..

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah selamat sampai...tapi highway tu memang seram kan!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...