Entry terbaru

Pengalaman dulu-dulu..


Selamat pagi semua! pagi ni nak cerita pengalaman masa mula-mula blogging sambil mendengar Hotfm mendendangkan lagu Sephia ahak! Malu sbenarnya nak cerita ni tapi bantai jelah.. aku start buat blog ni dalam tahun lepas kot, dah lupa plak bila tapi mula aktif May 2011 kot.. 


Cara sebarkan.
Lepas buat dua tiga entry dengan bangganya aku sebarkan dengan mulut kepada kawan2 suruh follow blog aku, tp aku tanya dulu dorang ade blog ke idak! kalau tak buang masa je hahaha..itu dulu lah.. masa tu follower baru berjumlah 2 orang je, dua-dua tu pun diri sendiri hehehe.. itu dulu lah... Masa tu memang malu gila nak ping kt facebook, segan lah orang tahu kita ada blog..sampai sekarang pun macam tu..jgn gelak!! :p

Entry
2 hari lepas aku buka balik entry first dalam blog, malu giler weh baca, aku terus delete! tu pun sebab tetibe boleh pulak dia keluar kat side bar dalam ruangan Popular bulan ini..aduh, siapa ntah yg baca tu...haha..Dulu memang skema giler, dari mula mukadimah sampai hujung entry ayat skema berbunga-bunga taik ayam! hehe.. hari makin hari semakin improve lah skit kan..dulu gaya cakap macam seorang YB! 

Widget
Haaa,, dulu memang semua widget yang ada aku nak pasang kat blog ni, sebab dulu aku memang zero pasal berat blog ni..aku memang lah syok pasang byk2 sebab cantik kan tp aku syok sendiri je..haha..pengunjung yg dtg sakit hati sbb kena tunggu lama nak loading blog, tu pun kalau dorg tunggu, kalau tak?haha..sumpah die tak dtg lagi haha.. lps tu tak agak2, baru buat blog dah nak pasang iklan berbayar! nak dapat income lebih lah konon kan..hehe..

Blogwalking
Benda ape pulak nih?haha kenapa org asyik sebut word ni?lantak lah kan..aku pun buat bodoh..aku mengaku memang tak pernah blogwalking dulu...abistu aku buka blog buat apa kn?haa korang tak tahu, aku comel(*perasan*) aku selalu buka blog main tukar2 position widget tu je..letak2 gambar..hahahaha! kalau aku buat macam tu skrg mesti sampai mati takde org dtg blog ni kan?silap2 termuntah org bila tersinggah kat sini secara tidak sengaja hehehe...

Hahaha tu jelah nak cerita, kalau nak lebih panjang berjela pula kang..mmg dulu semua benda tak tahu! Ape pun tak boleyy..! ahahak!...

11 Comments
Tweets
Comments

11 Comments:

  1. heheh..kb lak lain..kb kumpul ilmu pasal blog, bru kb ukak blog.. :)
    tp permulaan tu mmg susah..

    ReplyDelete
  2. haha..sama pagi tadi dengar lagu sephia gak!

    samalah kita..masa awal2 tu tak tahu langsung nak tulis apa..follower pon diri sendiri yg follow..haha

    ReplyDelete
  3. biasala.. mula2 baru nk belaja mmg la slow.. dah terer mcm skrg baru la pro :)

    ReplyDelete
  4. Hahaha..lawak2..tukar2 widget macam susun dan menang je..hahaha :D

    ReplyDelete
  5. salam , kisah dulu dalam kenangan

    ReplyDelete
  6. salam
    malu nak publish blog kat FB?
    Hihi...sama la kita
    kalau bole
    takmo org yg kita kenal tau
    kita ada blog. malu !!!
    ^_^

    ReplyDelete
  7. kisah kita serupalah masa mula2 jadi blogger..mmg kelakarkan

    ReplyDelete
  8. hahha.. sama lah... saya langsung lah x tau blogwalking tu apa... adoi... dah la x bg komen entri pastu chatbox pon x letak... citer suka sedap hati jer... yang follow kawan2 gak... hehheh... last2 kawan sound nape entri x leh komen n x der chatbox.. huhuhu..:)

    ReplyDelete
  9. hahah samelah kite..
    kalau bole sume nak letak huhu

    ReplyDelete
  10. rupenyer ramai juga yg ada pengalaman yg sama hehehe..kurang skit rasa malu nih! :)

    ReplyDelete
  11. hahaha. same je cam yana. dulu dulu sibuk letak widget kat blog. tgk blog org tu ade widget, yana pon nak letak jugak. jam lah, lagu lah, kalendar bulan islam lah.

    dulu pon tak reti jugak perkataan "blogwalking" tu. sekarang ni kemain lagi dah pandai gune shotfom "bw".

    adoi! kelakar bila ingat balik. :P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...