Entry terbaru

Permohonan lelaki untuk jadi wanita DITOLAK!

Ashraf berumur 25 tahun yang memiliki diploma perubatan telah membuat pembedahan menukar alat sulit lelakinya kepada alat sulit wanita. 2 tahun lepas beliau telah membuat permohonan untuk menukar nama dan jantina pada kad pengenalannya, tetapi dukacita dimaklumkan Mahkamah Tinggi hari ini menolak permohonan beliau kerana mendapati beliau tidak mempunyai 4 faktor yang menyokong permohonannya.

Empat faktor tersebut ialah:

1. Kromosom
2. Kewujudan alat kelamin wanita
3. Kewujudan organ dalaman wanita
4. Fizikal atau psikologi wanita

Ashraf cuma memiliki satu daripada 4 sokongan tersebut iaitu fizikal dan psikologi wanita. Mesti beliau sangat kecewa dengan keputusan mahkamah kerana beliau telah mendapat sokongan ibu bapa. Lagi pun, dalam Malaysia ni mana ada peruntukan undang-undang yang membenarkan seseorang itu menukar jantina. Sorry to say bro! 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Allah telah mengurniakan panca indra yang terbaik untuk hambanya, namun kita diharamkan untuk mengubah bahkan menukar anugerah tersebut. Mungkin ada kesilapan sewaktu beliau masih muda. Apa2 pun nasi dah jadi bubur. Ibu bapa pula terus menyokong..hmm.. kalau khunsa takpelah juga. Inilah tanda-tanda akhir zaman. Lelaki menyerupai wanita. Tapi ni dah jadi wanita!

11 Comments
Tweets
Comments

11 Comments:

  1. Nauzubillah~
    sampai nak tukar jantina dah buat pembedahan lagi tu..Mengubah ciptaan Allah..Apa la nak jadi..Lelaki pupus..hehe

    ReplyDelete
  2. adoi..dlm hati ckp
    (bodoh jugak undang2)..abis tu,kalo die ckup sume kriteria tu,die blh jadi wanita la?sape buat undang2 ni..?tanpa sedar,ia menggalakkan rmai lg diluar sana untuk mnukar jantina..kalau dah laki tu laki la..pelik tol ngan orang yg mcm ni..

    ReplyDelete
  3. bes sgt ke jd wanita tuh bagi dia sampai nak tuka jantina? jadi jelah laki. kan macho. uhuk.

    ReplyDelete
  4. Nauzubillah.
    Moleh beno la mahkamah tolak permohonan dia tu.
    Dah hukum Allah dia tu lelaki..apasal la nak ubah2 plak!!

    Ish2..apa nk jadi le ni..

    ReplyDelete
  5. sebijik macam perempuan . siap pakai tudung lagi . ish ish ish . -.-'

    ReplyDelete
  6. Parent sokong?
    adoii nape la parents dia tak penah nasihatkan anak dia. Hmm..sape yang perlu dipersalahkan? amik bidang perubatan pulak tuh. mesti pandai. sayangnyerrrrr

    ReplyDelete
  7. hurrmmm..da elok2 jd lelaki nk tuka jd prmpuan lak!lau bkn islam xpe ler jgk...kurng didikn agama tue

    ReplyDelete
  8. macam makyah la ni..kt kl banyak..dunia dah kiamat dah nih hmm

    ReplyDelete
  9. macam macam dah sekarang ni sampai nak tukar jantina .

    siap pakai muslimah lagi tu .

    HUHU

    ReplyDelete
  10. Cik teddy.. undang-undang tu x salah sebabnya mmg CONFIRM bagi LELAKI yg nak tukar jadi WANITA xkan dapat memenuhi kriteria yg disebutkan.. mmg xkn wujud dlm diri seorang organ dalam seorang wanita.. Terutamanya 'rahim' xtau la kalau rahim tu pun diorg boleh adakan Wallahualam..

    Betul tu iMBobo.. dunia mmg dah akhir zaman... Paling sedih bila ibubapa menyokong.. alahai di manakah akal dan ceteknya ilmu agama mereka.. atau adakah mereka sememangnya tahu pasal agama tapi buat2 taktahu...

    Sama2lah kita muhasabah diri sempena nak menuju ke bulan Ramadhan nie... 'Bersyukurlah di atas segala anugerah & kurniaan dr Allah SWT.

    ReplyDelete
  11. dh elok jantan nk jd betina. haishh. manusia.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...