Entry terbaru

Semalam punya cerita..

Hai uolls! cewek-cewek manis dan mas-mas hensem yg sedang berblogwalking petang ahad ni..dah jumpa entry menarik?hehe share2 lah, aku pun nak juge hihi...

Okey harap mukadimah tu berjaya menarik blogger indonesia kemari hahaha! main2 je...ni aku nk story sikit pasal semalam. Dua entry aku sebelum ni aku cerita pasal aku nak pergi tengok bola Liverpool vs Malaysia tu kan?haa..semalan lah aku pergi tengok.. On the way ke Bukit Jalil tetibe jalan sesak kat tol Sungei Besi, jam masa tu pukul 4ptg, aku dah cuak dah masa tu, dalam hati cakap sempat ke aku sampai ni...buat hal betul lah...tapi nasib baik lah tak lama lps tu dia buka jalan belakang memang cepat betul sampai tapi nak jalan punya lah jauh!
            
Ramainya orang kan...Ada sorang mamat ni nampak aku pakai jersi kuning, lepas tu dia ckp "bro, Malaysia Hidup ha" aku senyum je..dalam hati, ko betulkan bahasa ko boleh x? korang mesti dapat agak kn! ahaha lantak lah.. Apa2 pun game smlm memang best gile! Tahniah pada pasukan Malaysia, walaupun kalah tapi sempat sumbat 3 biji gol, wa nak cakap lu lah kan, itu LIVERPOOL tu!! Bukan jaguh kampung..ingat senang ke nak dapatkan 3 gol? Arsenal pun belum tentu dapat tau...masa tengah tengok ada orang sebelah tegur, "bang, ramai pakai merah lah hari" aku jawab "tulah, agak kecewa gak"...

sorry kualiti gmbr kurang menarik sebab 
ambil pakai Blueberry bukan Blackberry :)

Masa first-half tengok Malaysia dapat 1 gol tu memang happy gile lah, lompat2 nasib baik tak jatuh, dalah stadium tu tinggi..hehe..dalam hati kata Malaysia ada chance menang ni..masuk je second half Liverpool tukar players die, striker pun laju..kena 3-1 aduh! Raja Gopal lambat masukkan Safee Sali dgn Amirul Hadi! Lepas mereka masuk je Malaysia dapat 3 gol! 

Mat Saleh pun sokong Malaysia tau!!
Masa aku jerit gol ketiga tu, ada budak kecik sebelah aku tengok je aku..die pakai jersi Liverpool..korang paham2 jelah kan..lepas tu Liverpool plak score..die plak menjerit kat aku!! EH2! budak ni apa kes? aku pun sokong Liverpool jugak tp Malaysia diutamakan..tapi budak kecik ni tak sokong Malaysia langsung! Buang kerakyatan kang baru tahu! Wah! serius betul aku ni sampai sentuh isu kerakyatan semata-mata pasal bola! hahahaha...Mat Saleh pun "booo" team Liverpool tau!

p/s: Segmen Terjah Blog Newbie masih dibuka penyertaannya sehingga jam 12 malam ini :) 

6 Comments
Tweets
Comments

6 Comments:

  1. haha budak tu jerit kat ko ? kalau aku dah panas :D

    ReplyDelete
  2. Haha.. setuju dgn bro.. Patutnya budak tu kita jadikan bola pastu tendang laju2.. hoho.. Apapun, kena la bangga dgn negara sendiri kan.. ;-)

    ReplyDelete
  3. I wish I can watch football match even a minute but I barely sit wenever da match is started.. Then I'l go for Tom n Jerry.. Wakakak~

    ReplyDelete
  4. hahahaha..
    budakkkk..
    budakkk..
    nasib baik budak..
    kalau da besar pun buat macam tu tak tau laa... =.=''

    ReplyDelete
  5. seberang mana ko duduk weh? hahaha ramai betul umat kt stadium tu.. ko gi ngan sapa?

    ReplyDelete
  6. adehhh..kecik2lah kena ajar bangga dengan Malaysia..mana mak pak dia??

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...