Entry terbaru

Bahana main mercun!!


Salam semua! alhamdulillah selesai solat tarawih malam ni.. apa kabar rakan sekalian? hehe nak cerita sikit ni pasal mercun.. korang punya favourite mercun apa? haha aku masa zaman nakal2 dulu aku suka mercun bola, tahu tak macam mana rupa dia? macam ni...


Dulu harga dia sebijik 50sen, sekarang tak tahu berapa, tapi kalau kat Thailand sebijik 20sen hehe.. ;)

tapi aku tak delah main masa org tengah solat kan.. waktu paling sesuai main bila dua tiga hari sebelum raya sebab masa tu semua orang dah balik kampung, so spesis manusia kat taman perumahan ni dah berkurang.. time tu lah sedap boom boom..!! sampai polis peronda datang haha..

Tapi bebudak sekarang suka main masa orang tgh kusyuk solat.. ada kes tu, pak imam melatah sebab bunyi mercun yg terlalu kuat.. marah bilal.. terus keluar surau pegang rotan buluh die hehe...

Kepada yang ada adik2 suka main mercun tu, tolong nasihatkan dorang ye.. aku dah tade adik kecik, ada anak2 buah je... dorg pun tak main mercun, main PSP je hahaha... adelah bunga api sikit... jangan main mercun yang bahaya tu.. kang jadi macam ni.. tak sempat raya puasa pun tak abis.. 


Bersepai kepala, bayangkan perasaan mak bapak kite kalau tengok kita jadi macam ni.. 


Badan semua elok je, kepala je hancus.. agaknye mungkin sebab lepas bakar tapi mercun tu tak meletup, die pun tgk lah kat lubang tu, sekali amik kau bush! meletup depan muka...


Siapa tahu ni mercun apa? rasanya ni mercun bunga api orang sambut merdeka tu kot..

Nampak tak kesan bermain mercun? oleh itu jangan cuba-cuba ok? main mercun pop-pop jelah kan selamat..hehe syok apaaaa... tp alhamdulillah setakat ni belum masuk berita ada budak putus jari ke apa.. harap2 tak delah tahun ni.. AMIN


40 Comments
Tweets
Comments

40 Comments:

  1. Bahaylah main mercun..baik main bunga api je,,walaupon tak mencabar..tapi nyawa dalam keadaan yang tak membahayakan!

    ReplyDelete
  2. ish3...
    kat tempat saye ni nak sambut puase hari tu mcm nk sambut raye..
    skrg ni pon ade budak tengah main mercun. nak marah dah besor pnjg dah budaknye..

    ReplyDelete
  3. eee mnakutkn gak tgk gmbr hncur pale tuh..
    da lma x dgr bnyi mrcun bola.. da la kuat bunyinyer..

    ReplyDelete
  4. main mercun ke bom ni..parahhhh

    ReplyDelete
  5. gambar ni dekat mana? makkkkk! takut!

    ReplyDelete
  6. Ya allah, t'kejut Mira tengok gamba orang yang kat bawah tu.. nak nangis pun ade..

    adik adik or abang abang sekalian, jangan laa memandai mandai maen mercun ye.. pastikan klau nk maen, parent kita ade.. xpun org yg lebih dewasa.

    *pesanan dari MENTERI WANITA NEGARA :)

    ReplyDelete
  7. kecik2 dulu rajin main mercun ..dah besar ni ..hampeh !

    ReplyDelete
  8. bencikkk td time trwih, tiba2 bdk main mercun, rs nk tegugur jantong,,grrrrrrrrr..

    ngerinya gamba tu...huhu

    ReplyDelete
  9. ni modified ke sampai jadi macam ni..?
    mercun kalau modified mmg la bahaya..hee..

    p/s : baru hari ketujuh puasa tapi aq da dgr bunyi mercun..huhu~

    ReplyDelete
  10. wee.seram! Yana mlm2 terkejut wehh..taw nape? budak2 kt sini men mercun jea. X lame ilang semngat nie weee

    ReplyDelete
  11. cuak tgok bro..ni tk de pnyakit cari pnyakit..kih kih kih

    ReplyDelete
  12. cbk takut main mercun bola . paling bahaye mercun mancis lah kot . hihi =)

    p'/s : geli tengok orang yang kena mercun tuu .

    ReplyDelete
  13. perghh,dasatnye..itu bukan main mercun dh..tu dh mcm men bom jerp..huhuhu..rse nk tkeluar balik isi perut tgk gmbor2 tu..uhuhu..sabor jela..

    ReplyDelete
  14. adesh..ngeri nye gambar tu.. aida pun x berani men mercun takut kan..malang ni tak berbau..

    ReplyDelete
  15. mak aii..ngeri la tgk pic tu..kat sini tgh berperang.ngan sape budak2 nie perang tak tau la..yg peliknyer sumer anak2 polis n kastam.camner nak nasihat ek?adesss

    ReplyDelete
  16. Bro Ahmad: haha mcm main bom kn?

    Ina: ntah lah,tatau kt mana tp bukan kt msia laaa.. hehe

    Ezad: tak pasti plak.. aku puasa pertama dah dgr dah hehe

    Yana: kuatkn semangat! haha

    Fahz: buat report kt ayah die hehe

    ReplyDelete
  17. main mercun bawang je la.. :D

    ReplyDelete
  18. bapak ahh. macam tu sekali sepai muka. grr. =='

    ReplyDelete
  19. peh hebak! dlu main meriam je..skrng ni mcm2

    ReplyDelete
  20. Ya Allah...T__T

    tapi syieda kcik2 suka mercun pop..hahaha..bila dah besar baru maen mercun ketupat, telor, roket. cucuh gune kayu panjang. ok tutup cite.hihihi

    ReplyDelete
  21. yang ni dashyat sangat ni, serius! XD

    ReplyDelete
  22. main mercun nie bhaya..

    ha!! mercun pop pop tu feveret tu..haha..

    ReplyDelete
  23. hahhaa..mcm nie nak lwn main mercun bola? lupakan je la bobo..hehe..

    btw..seram dan insap tengok pic kesan buruk main mercun nie..huhu..

    ReplyDelete
  24. huwaaa...tutup mata tengok gambar..:D

    dah tau banyak padah main mercun..sila lah jangan main..huhu

    ReplyDelete
  25. eeee,gerunnya nak tengok. huhuhu

    ReplyDelete
  26. mercun oh mercun

    lama dah tak men mercun

    dulu penah le sekali men mecun bola tu .

    pastu dah ta berani . hahhah

    sekarang men pop pop je .

    :)

    ReplyDelete
  27. aku tak pernah maen mercun atau bunga api pown,ala2 wanita melayu terakhir lah kunun...takuttt,hehehehe...

    ReplyDelete
  28. ngeri kot tgk gambar ni..hancur muka tu..erk..

    ReplyDelete
  29. uii, menakutkan..

    lain kali bagi la amaran dulu nk letak pic. sb kite ni lemah smgt.. tak berani nk tgok bnda2 mcm tu.

    p/s: dah ada la yg putus jari. tapi bukan budak la umo 19tahun. main mercun bola, org pantai timur

    ReplyDelete
  30. waaaaaaaaaaaaaaaaa...
    taknak tengor taknak tengok gambar tuuu...seriau...takot laa nak tido apsni...so,adek2,jgan main mercun tauuuuuuuuuuuu ! :)):):)
    contohi abg bobo ni :P

    ReplyDelete
  31. sy suke men mercun gak..tp sy suh orang lain yg baka..wahahahhahaha

    ReplyDelete
  32. huhu scary nya . nak main tu bole tapi berpada la kan :)

    ReplyDelete
  33. betul la jiranku..tak elok main mercun ni..haha..silap2 jadi macam dalam gambar kat ats tu..haha

    ReplyDelete
  34. Ha ha ha... bapak kejam he he he...

    ReplyDelete
  35. ayooo... berair mulut ni tgk kepala hancur..ngeri!

    ReplyDelete
  36. ewwwwwwwww.. ngerinya... En. Hubby suka main mercun bola nie... hehehe tp dia main malam raya ajer...

    ReplyDelete
  37. adooiii mimpi ngeri malam ni tgok gambar ni.. adoiiii.. pesal la gee tgok tadi.. adoiiiiiiiiiiii...

    x main pon mercun. main bunga api je.. :p

    ReplyDelete
  38. dulu2 suke main bunge api jer.. mercun2 ni x berani men.. takot.. hihihi

    ReplyDelete
  39. ish ngerinyeee tengok!

    ni kat malaysia ke??

    aduyaii kesian family mereka~

    ReplyDelete
  40. x sempat mengucap kene cmni ni...nak main pk dulu byk2

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...