Entry terbaru

Blogger Malaysia Prihatin


Salam semua! di saat kita di Malaysia ini merasai pelbagai nikmat hidup,  ada saudara kita yang sangat memerlukan bantuan untuk terus hidup.. mereka tidak meminta nikmat seperti yang kita ada tapi cuma sedikit bantuan untuk mereka hilangkan dahaga.. 

Sedarkah kita dengan kepayahan hidup rakyat Somalia ini? Buminya kering kontang, tiada bekalan air..tanah gersang tidak membolehkan mereka bercucuk tanam.. apa yang mereka boleh buat?

apa yang budak ini sedang lakukan?

17 Ogos 2011- Pertubuhan Persidangan Islam, OIC telah berjanji akan membantu negara Somalia. Kenapa mereka pilih 17 Ogos 2011?? Negara barat sudah lama menghulurkan bantuan. Pada tahun ini saja, Amerika Syarikat telah membelanjakan 580j dollar, sedangkan negara-negara OIC dianggotai 57 buah negara hanya baru berjanji akan memberikan dana terkumpul sebanyak 350j dollar. Malu lah dengan negara AS tu.. 

Perdana Menteri Turki, mengecam organisasi barat kerana mengaibkan penderitaan kaum miskin. Beliau menyatakan kelaparan Somalia merupakan ujian, tidak hanya bagi muslim tapi kepada seluruh manusia. Turki beri berapa dollar??

kanak-kanak ini memerlukan bantuan..

Klik untuk menderma:

"Blogger Malaysia Prihatin"

20 Comments
Tweets
Comments

20 Comments:

  1. kita di bumi malaysia ni bersyukur sgt tak perlu sampai ke tahap tu :(

    ReplyDelete
  2. subhanaAllah..
    sedihnya.. awat hari ni semua blog yg saya bw cerita kisah2 menyedihkan T.T

    btw, thanks mr.bobo

    ReplyDelete
  3. gmbr yg pertama tu xslh nyee dy tga mkn najis kot?? pernh tgk dlu kesiannn mereka T_T

    ReplyDelete
  4. oh maaii. gambar tu... ahahh, abaikan jela




    huhu kesian kan dgn dorang ni. huhu

    ReplyDelete
  5. sangat kesian kan..emm.

    yath ada tag untuk 1 ga~~

    http://qasehhumayrayathafiz.blogspot.com/2011/08/duet-ga-by-mommyyen-dan-ibu-sheila.html

    ReplyDelete
  6. huhu .. kesiannya dorang ni ..
    mana para jutawan dlm dunia ni ?

    ReplyDelete
  7. bantulah megikut kemampuan... walau sedikit ia tetap bernilai buat mereka.. Bersyukur kita hidup di bumi Malaysia ini

    ReplyDelete
  8. perdana menteri turki tu betul ke tak???

    ReplyDelete
  9. bagus entri ni bobo...semoga para dermawan terbuka hati utk senang hati membantu mereka yg susah..

    ReplyDelete
  10. memang kesian..

    moral of the story, hidup kena selalu bersyukur..

    ReplyDelete
  11. kesian sangat.. padahal kat malaysia ni makanan melambak.. diorg nk makan pun susah..

    ReplyDelete
  12. mmg tak sanggup nak tengok..kesian sungguh dgn nasib mereka,dr dulu hingga la skrg ni,masih sama keadaannya...menitis air mata...

    ReplyDelete
  13. insaf...:(

    berbuke nanti taknak bazir..

    ReplyDelete
  14. Astaghfirullahalazim... (T_T)
    sedih gile tgk video tu.. (Y_Y)

    ReplyDelete
  15. kesian diorang..

    jom2 kita menderma

    ReplyDelete
  16. vdeo bwh ni tgk smpai bergenang airmte..dah 2x tgk..b4 ni tgk dr kwn..sdey..xleh byg kperitan deorang..=(

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...