Entry terbaru

Kenali Kanak-kanak Primordial Dwarfism




Kenedie Jourdin-Bromley lahir pada 13 Febuari 2003 dengan berat 1.3 kg. Kanak-kanak perempuan ini telah disahkan mengidap Primodial Dwarfism iaitu salah satu masalah genetik dimana hanya lebih kurang 100 orang sahaja yang mengidapinya dalam dunia ini.


Kanak-kanak ini hanya boleh membesar sehingga 30 inch dan  berat sebanyak 3.6 kg sahaja. Walaupun begitu, kanak-kanak ini masih mampu berjalan, berlari, bercakap, ketawa dan senyum seperti kanak-kanak lain. 



Sejarah
Caroline Crachami merupakan kanak-kanak pertama yang mengidapi genetik ini. Dia dilahirkan di Palermo, Italy pada tahun 1815. Dia mempunyai suara yang nyaring dan tinggi. Sebelum kematiannya pada tahun 1824, ketinggiannya dapat diukur ialah 19 1/2 inch dan panjang kakinya 3 1/8 inch. Manakala jari telunjuknya hanya sepanjang 17/8 inch.



Satu lagi keluarga


Seorang Journalist berkata:
"Banyangkan hanya separuh daripada saiz bayi biasa dengan semua anggota badan yang lengkap.Ini merupakan fenomena luar biasa"





29 Comments
Tweets
Comments

29 Comments:

  1. hmm comel2 tapi kesian dy x seperti manusia lain.. xpe masing2 ade kelebihan trsendiri..

    ReplyDelete
  2. Anugerah Allah Itu CiptaanNya..

    ReplyDelete
  3. ermm.. aku tk leh la tgok gmbar2 baby ni.. rezeki dari Allah..redha je..

    ReplyDelete
  4. ish2 . takot nak pegang . kecik sgt . but cute !

    ReplyDelete
  5. comelkan dia.. haritu ada tengok cerita apatah dia belakon kat astro ceria.. hurm... ciptaan Allah itu punya kelebihan yang tersendiri..:)

    ReplyDelete
  6. keciknye tapi still comel..

    ReplyDelete
  7. walaupun dia macam tu dia tetap kiut



    Entry Baru: Hack Account User Windows

    ReplyDelete
  8. alahai cyg die.. comel sgt. tkpe2.. hikmahnya ada bile jd cmni. Allah lebih berkuasa n Mengetahui segala kejadian :)

    ReplyDelete
  9. kecilnya...dugaan Allah mmg selalunya indah~

    ReplyDelete
  10. setiap yang berlaku ada hikmahnya... subhanallah

    ReplyDelete
  11. hmm kesian. tp nmpk cute! hehe untung la dye ada parents yg sayang dye. ada setengah orang xdpt trima ada ank cmtu. huhu

    ReplyDelete
  12. eh dah komen ke blun entri ni ye..lupa dah aku..

    ReplyDelete
  13. waaaa... msti die ade keistimewaan kan.. =)

    ReplyDelete
  14. ala syomenyeeeeee!!!!! kecik sgt!!! suke!! suke!!

    ReplyDelete
  15. owh...kalau menurut buku2 citer dulu2 kita panggil 'orang kenit'..

    ReplyDelete
  16. muka depa dkat2 sama yer..
    comel gitu..
    Allah Maha Kuasa kan :)

    ReplyDelete
  17. Setiap ciptaan Allah tu bukan sia2 :)

    ReplyDelete
  18. mak aih..keciknye..

    subhanallah..

    ReplyDelete
  19. comelnyer...kecik jek :}

    ReplyDelete
  20. wah..anugrah Tuhan maha Besar..jarang kite tengok tapi sweet

    ReplyDelete
  21. comeynye dia..
    tp cian la sbb x smpurna dr sgi ketinggian cm manusia len...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...