Entry terbaru

Minum air mandian jenazah


(carian google)

Kerja gila! Ada dikalangan manusia yang sanggup minum air mandian jenazah ni sebab dipercayai boleh mengubat penyakit HIV dan ketagihan dadah. Betul ke? air mandian kan air yang kotor banyak kuman, yang minum tu tak nak tanya ke air mandian aku boleh rawat penyakit apa?hehe..

Ni semua kepercayaan khurafat!! Jangan lah dengar cakap bomoh2 dan pawang2 temberang tu.. (harap dorong tak santau aku pasni) dalam al-Quran tidak sebut langsung tentang perkara ni, mereka pula pandai-pandai.. sebab apa? sebab jin-jin yang dorang bela tu kononnya ada kuasa.. sebesar mana kuasanya, masih tidak akan dapat menandingi kuasa Allah..

Firma Allah bermaksud:

Dan sesungguhnya ada beberapa orang diantara manusia meminta perlindungan kepada beberapa orang diantara jin. maka jin-jin itu menambah dosa dan kesalahan bagi mereka. (Al-Jin 72:6)

Oleh itu jangan lah buat kerja tak berfaedah minta tolong dengan jin tu, mohon saja pada Allah S.W.T.. tak takut ke kalau tengah tadah air tu sekali mayat tu bangun macam ni...

(carian google)

p/s: Tiada yang berkuasa selain Dia.

rasa mcm nak tambah jiran lah hehe.. :D



38 Comments
Tweets
Comments

38 Comments:

  1. hehe, memang terkejut lau tengah amik tu mayat bangun :P

    ReplyDelete
  2. astaghfirullah.. tu la.. harap2 nye xde la sesiape yang percaye mende2 mcm ni..

    ReplyDelete
  3. aiyoooo
    tu mang dah tahap bengong tu
    ish2...tapi ade umat kristian yg menyesatkan umat islam dengan bagi minum holy water. Holy water ni air dari mayat la..eeeee..minta jauh dr sume ni..

    ReplyDelete
  4. eeeewwww... smpai mcm tu skali..dasat.. mcm2 ragam manusia nih.. x sanggup eden.. ALLAH maha Berkuasa.. =)

    ReplyDelete
  5. Ade jugak yg mcm ni kan...hmm..

    ReplyDelete
  6. perkara tahyul pom boleh dorng percaya.. hish manusia zaman sekrang....

    ReplyDelete
  7. mai sini dekat aku... aku bagi depa air peluh ketiak aku ni kasi depa minum...

    rasa rasa depa mau tak'

    minum...

    rasa rasa depa mau tak'

    ReplyDelete
  8. hurm.. org sekarang percaya macam2 yg mengarut.. sedangkan berserah pada Allah itu yang terbaik.. ilmu Allah itu sgt meluas..kan????

    ReplyDelete
  9. erk..kenapa la mereka ni perlu percaya benda2 karut macam ni..=_=

    ReplyDelete
  10. betul tu,,
    hadoi..tetiba teringat cter momok..larikkkkkkkkkkkkkkk!! haha

    ReplyDelete
  11. huhu..comel je jenazah uh..tp kalo jadik betul2 cmtu, mau menjerit kowt..HAHA

    ntah pape, sume benda nk pcaye kan..

    ReplyDelete
  12. ini semua adalah khurafat..betul tu jiran..haha

    ReplyDelete
  13. wehh apsal sume makcek tu senyum2? seraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamm!! hahaha!

    ReplyDelete
  14. ntah ape2la diorg ni kan... sengal gak kan sape yg percaya benda2 karut mcm ni...

    awat diorg x mkn je kapur barus tuk mayat tu.. rasanya lg cepat sembuh kot dr penyakit HIV dan dadah tue... hehehehehe:)

    nak tambah jiran?? sila2...

    ReplyDelete
  15. dasyat tol bila baca berita pasal ni..habis jenis air nak tegukk..dasyat tol..menggelikan

    ReplyDelete
  16. ishh ishh ishh... sapelaa yg bongok tu...

    ReplyDelete
  17. ish3 ..
    syirik tu smua ..
    tuu mesti pelakon imbobo kan ..
    xpun imbobo ..
    hehe .. :P

    ReplyDelete
  18. lol...terkejut saya. ingat kan mayat betul-betul bangun..
    grrr

    ReplyDelete
  19. haaa... syuzi bace paper smlm... eeeuuu... SUNGGUH menJIJIKkan..

    ReplyDelete
  20. eeee geli nk mnum air jnzah...
    cm la rsnya hahahaha

    ReplyDelete
  21. mmg dasyat manusia sekarang ini..akhir zaman sgt dah kut..

    ReplyDelete
  22. kenapa dengan orang tuh? dia maen mati2 ke? huhu

    ReplyDelete
  23. astaghfirullah hal azim. ajaran sesat mana lah pulak ni. jijik la seh. kalau mayat tu jenis suci bersih, ok lagi. yang jenis tettt, sanggup ke nak telan? kan bersihkan bahagian dalaman si mati semua. tekan bagi najis keluar. peh, serius nak muntah terbayang. weeekkkkk!

    ReplyDelete
  24. eee.. tak sanggup nak minum.. entah2 lg banyak virus ke ape.. mane tau kan..

    ReplyDelete
  25. sumpah tkejot ble skroll bwah tgk gmbar mayat idup uh .. ;(

    ReplyDelete
  26. Baca jugak di akhbar berita ni. Menyedihkan. Ramai yang jahil tentang ilmu akhirat dan ilmu dunia.

    ReplyDelete
  27. tambah jiran?? he2..

    air jenazah ang leh ubat penyakit cinta..=p

    ReplyDelete
  28. ish...geli je.. bukannya tak boleh pikir dgn waras kan...

    ReplyDelete
  29. macam2 lah dorang ni. semua tu karut je. konon minum air tu boleh sembuh HIV. hishhh kotor lagi adalah.

    heeeee nak tambah jiran ke? (senyum2 sambil kenyit mata)

    ReplyDelete
  30. takotnya minum ayer jenazah...baek gi beli air tembikai kat baza ramdhan n minum...sedap pun sedap...baik ape untk kshatan, tk taktau la leh sembuhkan HIV ke tk...hahaha...nice en3...selamat berblogging...

    ReplyDelete
  31. uitt..ade ker yg nak minum ni?????

    ReplyDelete
  32. uitt..ade ker yg nak minum ni?????

    ReplyDelete
  33. Assalamualaikum.

    memang khurafat lar..ade ke patut.if pengidap hiv dan ketagihan dadah tu mandi air jenazah alamatnya jadi jezanah terus.nanti da xpyh mandikan.haha;)

    ReplyDelete
  34. err, ada jugak yg sanggup minum kan air gitu. haisy! T_T

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...