Entry terbaru

Spontaneous Thursday: Jangan Tegur!




Kalau nak tegur orang biar kena pada caranya.. jangan menegur seperti anda merendah-rendahkan dirinya. Orang itu mungkin bisa menerima teguran tapi disebabkan cara anda itu mungkin tidak. :)

iMBobo, (2011)

p/s:  
  • betul x APA style aku?haha bantai je lah.. :) 
  • Liverpool menang 3-1 semalam menentang Exeter City





32 Comments
Tweets
Comments

32 Comments:

  1. betul tu jiran,, kita kena berhemah masa nak menegur.

    ReplyDelete
  2. betol2 betol hahaha..betol..eee..bosann sume da balik kampong la...

    ReplyDelete
  3. yup btl tu..nk tegur org pn kena ada cara..
    ^_^

    ReplyDelete
  4. yep. kene bijak dan berhemah

    ReplyDelete
  5. betul la tuh..
    nk tgur kne ad cra.
    kang org nympah lak ngn kta sbb bajet bgus.. huhu

    ReplyDelete
  6. setuju,nk tegur org biar kena cara,kena jaga air muka org :)

    eh jgn tegur IMBobo,eh ni komen je pun keh3x <--- pe hal entah :p

    ReplyDelete
  7. paling gtak suka org yang tegur tapi macam tak tegur..:(

    ReplyDelete
  8. tegur secara berhikmah
    :)

    ReplyDelete
  9. nk jadi tokoh pendidkan ke

    erkk lupe APA cmne..rase betul kot

    ReplyDelete
  10. tukar link pe ye Imbobo?hehe

    ReplyDelete
  11. ehehehh imbobo pom ade quote :D

    ReplyDelete
  12. meh nk tgur... "hye".. hehehe..

    ReplyDelete
  13. jangan pandang belakang... (~_^) hehehhee.. kene tegur ka?

    ReplyDelete
  14. kena tegur cara halus/bhs kiasan

    ReplyDelete
  15. Nak tegur mesti ada adab, niat dan cara kena jaga...

    ReplyDelete
  16. tenq untuk nsihat abg bobo^_^

    ReplyDelete
  17. betul tu bobo..tak semua org boleh tegur cara teguran, walaupun teguran itu ada kebenarannya..kena pandai skill dlm menegur hehe..

    bobo, kalau APA yg sy biasa buat mcm ni: (iMBobo, 2011) hehe

    ReplyDelete
  18. tak tegur pun takpa , tapi tunjuk perbuatan yg baik,
    mesti boleh faham..lg better kan.. ;)

    ReplyDelete
  19. slah la APA uh.. kne ada tarikh.. tp ara lpe gak cmne.. sem lpas blaja.. hehe

    ReplyDelete
  20. betul2
    tegur dgn berhikmah
    sebolehnya jgn depan org

    ReplyDelete
  21. hehehe... betul tuh bro.. kena berhikmah... jangan main cakap lepas je~.. huhuhu~..

    ReplyDelete
  22. err..tak pndai pulak nk menegur org..

    ReplyDelete
  23. yeah .! skong IMbobo 101% .! :P

    ReplyDelete
  24. setujuuuu. nanti org yg menegur dgn cara tak baik tu yg dikeji balik. mmg tak guna lah. tmbh musuh pulak.

    ReplyDelete
  25. sokong2... kalau tak kena cara memang boleh sentap dibuatnya...

    ReplyDelete
  26. sekali dah terase susah nak lupekan tu..kan3..tapi di bualn yg mulia ni same2 kite saling bermaafan ye..

    macam salah je style tulis ni..

    iMBobo (2011) <--tak perlu ade koma kan?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...