Entry terbaru

Memori kita di otak atau hati?


Pernah tak kita terfikir, dekat mana memori kita disimpan? di hati atau di otak? Persoalan ni masih belum terjawab sampai sekarang, bahkan scientist pun masih mengkaji persoalan ni. Jom tengok kes,



Kes 1
Seorang lelaki gay telah mendermakan hatinya kepada seorang lelaki yang telah berkahwin yang mengalami masalah hati. Selepas beberapa tahun pembedahan, didapati penerima hati tersebut mempunyai tarikan kepada kaum sejenis. Sekarang ni dia dah tak rasa tertarik dengan isteri dia lagi. Kesian bini dia huhu.

Kes 2
Seorang lelaki menerima hati dari lelaki kasanova. Selepas pembedahan itu, dia sering memanggil isteri dia dengan nama panggilan wanita lain yang kerap kali bertukar. Bayangkan apa perasaan isteri dia? 

Kes 3
Seorang wanita berusia menerima hati dari seorang remaja lelaki berumur 18 tahun. Selepas beberapa tahun pembedahan, wanita terbabit mempunyai keinginan untuk minum arak dan tertarik dengan perempuan. Euw...

Kepada sesiapa yang ada idea, boleh lah berkongsi disini hehe. :)

17 Comments
Tweets
Comments

17 Comments:

  1. hahahahahahaha~
    mknanya memori seseorang terletak di hati bukan diotak .
    otak hanya tempat untk detect sesuatu perkara kan . ^_^

    ReplyDelete
  2. err... memori kita mmg di otak.. yang dihati itu adalah naluri.. sbb tu kes2 di bawah adalah melibatkan naluri.. bkn memori... :) agaknyala.. ini pendpat sis ajer.. xtau org lain mcm mana..

    ReplyDelete
  3. hmmmm.. jap nak pikir..haha.

    ssh jgk kn. sy igt otak, tp bila bc kes tu, ada logiknya jgk memori kita kat hati. heehe

    ReplyDelete
  4. eh,, peliklah kan? tak pernah lagi era dengar.. lepas bace entri imboo nie, era pun berfikir sekejap.. memori kita di otak ke di hati?

    bagus entry ni!! :)

    ReplyDelete
  5. woa scary lak pas baca kes 1 & 3 tu

    aku pun xtau la..bukan otak?
    ok now aku konpius!hahaha

    ReplyDelete
  6. org derma jantung pun slalu dgr kes camtu kan..

    ReplyDelete
  7. hahahaha macma2 lah.. kalau ada mak nyah dermakan otak dan hati kat sy kompem sy akan jadi macam pondan jugak kan?

    ReplyDelete
  8. sesetengah je kot..haha

    ReplyDelete
  9. Kancil setuju dengan kenyataan Queen...itu semua kerana naluri bukan kerana memori...

    ReplyDelete
  10. hati manusia adalah benteng sedangkan syaitan adalah musuh yang sentiasa mengintai utk menguasai benteng tersebut..

    **syaitan pun suka nk masuk dlm hati kita..hati jadi pokok pangkal nya..nice entry :)

    ReplyDelete
  11. Entahlah...hahaa...selalu jugak cite camni kat anime xD

    ReplyDelete
  12. hooooooo
    speechless di sini
    kuasa Tuhan
    tu je mampu ckp
    huuuu...

    ReplyDelete
  13. memori letak pada otak tapi hati dan keinginan yang buatkan mereka jadi begitu. Orang kata, kalau orang baik yang derma hati kepada orang jahat, hati yang menerima tu akan jadi baik. Maknanya si penderma kuat (monopoli) hati si penerima.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...