Entry terbaru

Buka aurat untuk kelihatan cantik.

Salam semua pembaca! :)

Tajuk: Surat Cinta untuk adik-adikku di Facebook

Kali ni just nak cakap tentang frasa di atas. Semua ciptaan Allah di muka bumi ni ada keistimewaannya masing-masing. Kita sebagai manusia ada kelebihan dan kekurangan. Manusia adalah ciptaan Allah yang paling sempurna dan mulia. Kita wajib mensyukuri nikmat yang dianugerahkan kepada kita.

Tapi, zaman sekarang ni manusia makin lalai. Tidak pedulikan dosa dan pahala sebab beranggapan budaya yang di ikuti adalah benar dan sesuatu perkara yang biasa. Orang letak gambar tak bertudung di facebook, dia pun nak letak juga, orang letak gambar dalam toilet, dia pun nak juga. Masing-masing tak ketinggalan zaman kononnya.

Tapi, adakah dengan mendedahkan aurat kepada umum itu benar disisi agama? Pasti tidak. Ramai budak-budak sekolah yang buat macam tu. haihh. Tahukah adik-adik sekalian, sehelai rambut yang di dedahkan itu bersamaan dengan satu dosa? Tapi kes ni bukan lagi dedahkan rambut, ni memang hampir terdedah semuanya.

Ada yang beri alasan, "muka aku tak cantik sebab tu aku buat macam tu". Adakah adik-adik yakin dengan cara itu dapat menarik perhatian lelaki soleh untuk mencintai adik? Lelaki pemalu tidak mencari cinta macam tu ye dik!


Seeloknya tutuplah apa yang patut, jangan terdedah sangat. Kalau nak tarik perhatian lelaki pun rasanya berjaya tapi lelaki hidung belang lah hehe. Harap-harap mak budak tak buat lah macam tu kan.  Zombie pun pandai pakai baju :)

Yang benar,

Lelaki Pemalu
HAHA.

30 Comments
Tweets
Comments

30 Comments:

  1. ha'ah..bell perasan je..dorang tak matang lagi..maybe sbb faktor nak tarik perhatian. well..boleh kita kata, ilmu kerohanian tu tak ckup lagi..belum lagi bila tgok, kejap pakai tdung..kjap tak..tak tahulah nak ckp camne..huhu..sedih2

    ReplyDelete
  2. terkezut tngok gambar tu...
    seyes ni..O_o

    ap pun nice message!! ^_^

    ReplyDelete
  3. hahaha kdg2 dorang ni bile kat fb kemain lagi HOTSETAP, tp dlm dunia realitinya sopan semacam je.. alahai.. hipo dipo!

    ReplyDelete
  4. tu la kan..kalo bab aurat pompuan kt fb ni, dah jadi trend...nk tunjuk sana sini...aduhai...

    ReplyDelete
  5. alaa mesti tersentuh hati pempuan bila terbaca entri adik nie,.. harap2 entri ni dapat membuka pintu hati mereka untuk lebih menyayangi diri sendiri dengan menjaga kehormatan diri ...

    ReplyDelete
  6. terbaik la surat ni...bahasa halus je...tapi kalau betul2 baca..sampai...kan3..:D

    ReplyDelete
  7. semoga mereka mengambil pengajaran daripada apa yang bro sampaikan... insyaallah~.. :)

    ReplyDelete
  8. selamat pagi...
    yup betul tuh... ;p
    fikirlah dului sebelum nak buat sesuatu

    ReplyDelete
  9. Tulah besarnya pengaruh kawan2 sosial dlm facebook ni..

    budak2 baru nak matang. kalau orang tak tegur takut dorang tersalah langkah and tak dapat nak kembali ke jalan yg benar,.

    chewah, macam ustazah pl saya...

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. yang benar, lelaki pemalu? ahhahah klakar jer..

    huhu.. zaman skrg pengaruh terlalu kuat.. iman pun tinggal kesan jer.. hmmm.. risau sungguh

    ReplyDelete
  12. baiklah abg yg pemalu..
    nak ngorat abg boleh x? hahaha~

    ReplyDelete
  13. imbobo lelaki pemalu ek.. ?

    ramai yang cuba tarik perhatian lelki dengan buat camtu.. :). ade sesetengah yang tau : sehelai rambut yang di dedahkan itu bersamaan dengan satu dosa .. tapi, diorang wat derk jek .. ==

    ReplyDelete
  14. Sapekah itu lelaki pemalu? Kihkihkih.. Imbobo, tq 4 tis entry.. Lelaki yg baik menuntut org di sekelilingnya mengikut syariah Islam.. Lelaki yg pemalu? Haa smbung sndri.. Ekekeke~

    ReplyDelete
  15. betul tu, xperlu dedahkan aurat utk nampak cantek
    bertudung pun cantik jugak :)

    ReplyDelete
  16. hehe surat abang pemalu leh wat kite sentap sikit2 jugak. mintak2 xada dpt surt mcm tu btol2 maluuuu.. haha

    ReplyDelete
  17. (^^,) tengs mengingati..

    err.. bolat hmpir pitam tgok gmbr tu.. truly.. sbolat tkut darah T__T

    ReplyDelete
  18. wahhh..kirim salam kt lelaki pemalu tu ekkk

    entry yg bgs :)

    ReplyDelete
  19. terbaiklah! mmg betul2 pemalu.. tp mmg bagus ni... skrg ni ramai yg semakin gah utk tunjuk segala yg ada pada umum...

    ReplyDelete
  20. cantek ni banyak maknanya...tp kekadang org tak tau, tak terpikir, tak teringat. jd depa buatlah sesuka ati depa..

    ReplyDelete
  21. sape la yg malu sgt tu..hahha

    ReplyDelete
  22. hm, mmg bnyk yg dedah dlm fb tu... tp pelik, laki plak naper nk yg cantik je, klau yg x lawa, gemuk, x plak nk tp klau putih gebu tp asyik dok mengata org dlm fb pun bnyk plak laki layan, pelik nye........diambil teladan dr kisah kwn sye yg direject hanya kerana dia berkulit gelap...

    ReplyDelete
  23. betol...budak2 sekola rndah pun ade buat...

    ReplyDelete
  24. tak faham org yg mcm ni. mungkin mereka ketagih kasih sayang lelaki kot.

    ReplyDelete
  25. erk.pernah jumpa zombi ka?haha.. krisis keyakinan diri hadek2 kita ni..sama2 doakan mereka;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...