Entry terbaru

FAM perlu berubah!



Zaman kegemilangan bola sepak iaitu ketika Malaysia berjaya melayakkan diri ke Sukan Olimpik 1972 di Munich dengan menawan Jepun, Korea Selatan, Taiwan dan Filipina di sepanjang perjalanannya. Dua tahun kemudian, Malaysia mengulangi pencapaian pada 1962 apabila sekali lagi memenangi pingat gangsa Sukan Asia 1974 di Tehran selepas menewaskan Korea Utara 2-1. 

Kejayaan pasukan Malaysia berterusan apabila layak berturut-turut ke Piala Asia pada 1976 dan 1980.Selepas itu, Malaysia sekali lagi layak ke Sukan Olimpik 1980 di Moscow tetapi kerajaan Malaysia memboikot Sukan Olimpik 1980 kerana membantah pencerobohan Soviet Union ke atas Afghanistan. Ini menyebabkan pasukan bola sepak Malaysia tidak dapat beraksi pada kejohanan tersebut.

Berikut adalah Presiden FAM :
1951 - 1974 Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj.
1974 - 1975 Tun Abdul Razak Haji Hussein.
1975 - 1984 Tan Sri Datuk Seri Setia Raja Hamzah Haji Abu Samah.
1984 - sekarang Sultan Haji Ahmad Shah.

Zaman kegemilangan ini FAM ditadbir oleh?

Zaman kegemilangan bola sepak di arena antara bangsa telah wujud sebelum kepimpinan Sultan Haji Ahmad Shah namun kegemilangan di dalam negara tidak wujud pada waktu ini. Kegemilangan bola sepak di arena antarabangsa merudum sebaik sahaja kepimpinan beralih kepada Sultan Haji Ahmad Shah dengan dibantu oleh anak baginda Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah sebagai Timbalan Presiden.

FAM perlu berubah jika ingin melihat kemajuan dalam bola sepak negara kita.....Peminat bola sepak boleh menilai sendiri apa yang berlaku....

Dipetik dari Mohd Zikri
Komen di Sinar Harian
9.28am

13 Comments
Tweets
Comments

13 Comments:

  1. betol2! letak jawatan la presiden..selagi ade die tak maju bola sepak Malaysia

    ReplyDelete
  2. ranking semakin turunkan kalau xsalah...

    ReplyDelete
  3. mmg detail komen encik fikri tu.. sure dia ade buat kajian kan...

    ReplyDelete
  4. mmg detail komen encik fikri tu.. sure dia ade buat kajian kan...

    ReplyDelete
  5. kENAPA SUKTAN LAMA SANGAT PEGANG fam?

    ReplyDelete
  6. mau ke tuan presiden letak jawatan, tak kot...

    ReplyDelete
  7. Alamakkkkk. Dkna tak tau sangat pasal bola tapi tengok bola masuk gol dkna tau laaa hahaaa

    ReplyDelete
  8. memang dah kena tukar pun.. dah lama sangat pegang jawatan tu, bagi org lain pula.

    ReplyDelete
  9. minat bola tapi jarang update pasal FAM..:D
    hari ni nad buat blogwalking besar2an.. xtahu la knal nad lagi ke x..:D

    http://www.nornadiah.com/2012/04/jom-blogwalking-part-1.html

    ReplyDelete
  10. setiap perkara mmg perlu ada perubahan.. insyaAllah akan ada kemajuan...

    ReplyDelete
  11. errr.. bola? sy cume bermain guli dan congkak..

    ReplyDelete
  12. bagi aku, baik kita jgn menuding jari kat sesiapa.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...