Entry terbaru

Eyriqazz vs Denaihati - Update

Seronok juga aku persaingan untuk contest Eyriqazz vs Denaihati ni. Ramai sudah join, ternyata kepakaran mereka lebih hebat! Berjaya mengekalkan kedudukan di page pertama google search engine. Ada tu maintain je, ada tu naik mendadak dan ada juga jatuh bagai nangka busuk.

Aku nak berkongsi sedikit tentang pengalaman yang aku dapat setakat ini. Aku start join Eyriqazz vs Denaihati ni hujung bulan lepas. Walaupun masuk saja-saja, tapi aku berusaha juga bersaing. Melalui persaingan ini lah aku dapat menimba ilmu mengenai SEO, biar pun sedikit, tapi tak apa.

Mula-mula dapat lah merasa kat page pertama untuk jangka masa beberapa hari, bila dah ramai otai masuk. Ranking aku jatuh berdebuk ke page no 4. Pergh!! Trauma yang melanda, menikam-nikam jiwa lalalalala~~ Start pada situ aku godek-godek untuk naikkan semula ranking entry Eyriqazz vs Denaihati aku tu, teruscari tips dan panduan mengenai SEO. 

Alhamdulillah.. 2-3 hari lepas tu, berjaya mendaki ke page no 3 dan kini dah berada ke page no 2. Agak-agak boleh tak masuk page no 1? HAHA. Harapan... harapan setinggi gunung lalalalala~~


Tak apa, aku akan terus berusaha untuk bersaing. Memandangkan dateline contest Eyriqazz vs Denaihati ni lama lagi, so macam-macam benda boleh belajar lagi ni.

p/s: hujung minggu nak pergi mengembara di Perlis dan terus ke Langkawi. Nampaknya blog ni akan sunyi seminggu. Jangan rindu ye..hehe.

10 Comments
Tweets
Comments

10 Comments:

  1. lama lagi..masih mampu dapat angka 1...hehee...

    nak daim boleh? nanti tolong pos kat putrajaya ;p

    ReplyDelete
  2. wah nak jln2 yer... selamat maju jaya untuk contest ni.. xpe.. sis pun boleh belajar dr bobo nnt kan??

    p/s: adehhh cmne lah boleh mimpi ammarkan? macam ada keserasian plak... hehehe Queen baca pun rasa kelakar pe lg bobo yg mimpi kan.. mesti senyum je mcm x caya cmne leh mimpikan ammar kan?

    ReplyDelete
  3. pengembaraan yg jauh...take care...
    jgn lupa kongsi di blog ya... ^_^

    ReplyDelete
  4. akk dari blog queen ...
    gud luck dear ;)

    ReplyDelete
  5. bro... hahaha.. ko kena ajar aku jgak ni main SEO ni..hehehe..

    ReplyDelete
  6. hebatnya dapat seo yang pertama.. kita ni xde sape pun nak cari kita.. hehe

    ReplyDelete
  7. wow ! page no 2 ? ? biar beti /. pandainya bermain dgn seo.. Nurrul binatang tuh pun tak taw :/

    *keep it up ! :D

    ReplyDelete
  8. terimakasih atas perkongsian..InsyaAllah, kalau tiada aral melintang dan dimurahkan rezeki..mungkin akan ada cabutan bertuah juga untuk peserta eyriqazz vs denaihati....

    good luck .... Usaha tangga kejayaan..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...