Entry terbaru

Kedai Handphone di The Mines Penipu


Entry ni dimuatkan dalam blog ini atas sebab desakkan rakan suruh hebahkan tentang penipuan dan ketidakpuasan hati dia terhadap kedai henpon di The Mines, Serdang.


Kedai yang menjual telefon bimbit di The Mines memang banyak! Tapi sayang, banyak yang kaki temberang!! Kalau lalu je dekat situ, mesti mereka panggil 

"Bos, cari model apa bos?"
"Bos, cari henpon apa? Boleh tengok dulu"
"Lu bajet berapa?"

Macam jual sayur! Tapi bagi pembeli yang sudah tertipu, mereka menggap situasi itu umpama Syaiton sedang cuba menarik tangan dan kaki manusia untuk masuk neraka.

Daripada hasil kaji selidik melalui internet. Didapati telah ramai pembeli telefon bimbit di The Mines telah di tipu oleh penjual atau dealer. Bro, barang kalau harga seringgit dua tak ada lah kesah sangat, ni makan ratus dan ribu (riban).

Sila baca kes penipuan yang berlaku terhadap pembeli-pembeli ni:
saya ingin membuat satu aduan berhubung pembelian sebuah handset samsung galaxy w (weel) 18150, pada 4 januari 2012 di ocean eleven mobile phone ent. (e01) di mines shopping fair. pada 23 januari 2012, (cuti tahun baru cina) didapati handset tersebut telah terpadam dengan sendirinya, dan apabila hendak diaktifkan (on) semula, hanya tulisan samsung sahaja yang keluar berulangkali. pelbagai kaedah digunakan untuk mengaktifkan semula hanset tersebut tetapi gagal. saya cuba menghubungi syarikat tersebut pada 24 dan 25 januari 2012, melalui talian terus 03-89452027, (tiada talian telefon dicetak pada resit - bill. no. e01c0100001643), tetapi tidak berjawab (mungkin masih bercuti). mohon bantuan dan perhatian pihak berwajib. tq
Lagi...
saya pon baru jer terkena. saya beli telefon SAMSUNG GALAXY S 2 pada 7 hb 1 pada jam 1300h dengan seorang budak cina... apabila sampai saja di rumah saya dapati telefon tersebut rosak.. saya mengambil keputusan untuk pergi kekedai tersebut balik pada keesokan hari nya,,, sya tidak berpuas hati dengan telefon yang di jual nya itu kerana saya beli telefon baru berharga rm 1899... saya haraf samsung mengambil tindakan pada syarikat tersebut kerana banyak aduan pada syarikat tersebut.
Dan lagi..

saya telah membeli telefon Samsung Galaxy ACE berharga RM800.00 dari kedai OCEAN ELEVEN MOBILE PHONE ENT. di alamat T 65, 3RD. Floor Mines Shopping Fair Jalan Dulang Mine Resort City 43300 Sri Kembangan. NO RESIT 4214. Nama salesman ialah CHUI. Jurujual menyatakan telefon tersebut adalah ORIGINAL. Saya pun yakin sebab saya bukan beli di booth, tetapi di kedai SAMSUNG. Saya syak telefon yang dibeli adalah PALSU. Apabila saya hendak register warranty, saya dapati TIADA nombor warranty dan no serial tidak sama seperti contoh yang terpapar pada laman web Samsung. Saya berpendapat pihak SAMSUNG perlu mengambil tindakan terhadap kedai tersebut kerana telah merosakkan reputasi samsung. Esok, saya akan ke kedai tersebut tetapi saya rasa usaha saya sia-sia sahaja sebab memang kedai tu PENIPU.

Banyak lagi kes, boleh baca DISINI. Diharapkan pihak syarikat Samsung, Sony Ericsson, Nokia, HTC, BlackBerry, CSL dan lain-lain sentiasa pantau dealer-dealer yang tak bertanggungjawab macam ni. Orang-orang macam ni yang mencemarkan nama baik dan reputasi syarikat anda.

Tahukah anda! Kebanyakkan kedai handphone di The Mines jual telefon bimbit tiruan!? Jika ia original, tapi ia buatan negara China, Arab dan negara-negara lain. Tiruan lah tu!!! Sila berjaga-jaga.

Tricks dealer:

1. Jual henpon pada customer, kemudian terus tukar nama kedai. Orang lain yang jaga. Bila anda datang balik kedai tu dah tak ada!

2. Mengambil masa yang sangat lama untuk repair sebuah henpon. Entah kat mana lah dia baiki.

3. Ayat manis. Jual pada harga yang lebih tinggi. Ingat ye, HTC Malaysia dengan HTC Arab nampak sama tapi warranty tidak boleh pakai di HTC Malaysia.

4. Curi data dalam henpon. Data-data yang ada dalam memory card.

Seeloknya pergi je ke Lowyat, disana ada service centre setiap jenama handphone, korang boleh terus check sama ada ia tiruan atau original.

Dah baca? Sila sebarkan supaya ahli keluarga dan rakan-rakan kita tidak tertipu.


81 Comments
Tweets
Comments

81 Comments:

  1. uish.. bahaya betullah.. sekarang ni dah banyak jadi kes macam ni.. yang buat orang terpedaya tu sebab dia bukak kedai dalam shopping complex.. 2 yang orang yakin dan terus beli tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. the mines mmg celaka.. baik g centre..walaupon agak mahal tp kire bgusla function pon lengkap..xde rosak..

      Delete
  2. x pernah beli fon, selalu abg or kakak yg beli, takut kena tipu cam tu la.

    ReplyDelete
  3. Menakutkan juga....orang penipu ni selalunya jahat.

    ReplyDelete
  4. dh share on fb n tweet it.. kuangsam nyer kdai....

    ReplyDelete
  5. my twins? ada adik beradik kembar kah?wowwwww....memang...dealer sekarang ramai penipu...seram onie...

    ReplyDelete
  6. aduila.. skrg ni mcm2 kes tipukan lg ngeri kalau libatkan wang ribu2 ni. seb baiklah sis ni bkn jenis bertukar ganti handphone dan alhamdulillah hp nokia cikai ku masih bertahan walau dah byk kali kena baling dgn ammar. hihihi

    ReplyDelete
  7. nak untung mesti cm tu...nice sharing sbb niesa xtau nak beza hp ori n x ori..hehe..kena jaga2 ni..

    ReplyDelete
  8. skrg ni memmang weh...klo nak yg betul2 punya baik g centre ja..heheh...ckp pasal hp teringt mbr ak kna tipu..hahah

    ReplyDelete
  9. dah bertahun-tahun beli hp kat mines sejak dari dulu sampai skrg, tak pernah pula ada problem, kesian sapa terkena.

    ReplyDelete
    Replies
    1. member saya dah 2 tahun pakai hp..tapi baru sekarang dia sedar henpon tu bukan macam hp yg lain. Cthnya dia xde google play! ori mmg ori..tapi kekurangan function..

      untunglah kamu sebab dpt yg ori..tp betul2 pasti? :)

      Delete
  10. thank...pekara yang tak bail atau menipu ni memang baik untuk disebarkan.

    ReplyDelete
  11. err kat low yatt pun skrg ade gak yg jnis mcm tu. rasanya digital mall lagi ok kot. even digital mall kecik sket drpd low yatt tp at least kedai kt situ boleh dipercayai laa

    ReplyDelete
  12. aih..scary..at least kalau nama kedai tak tukar boleh bawak receipt tu pegi ke tribunal pengguna..biasanya kes macam ni pelanggan akan menang dan penjual kena bayar balik..otherwise..kes ni boleh dibawak ke mahkamah civil dan dendanya lebih teruk lagi akan dikenakan..tapi kalau tukar nama kedai payah jugak nak buat kes..

    ReplyDelete
    Replies
    1. setakat ni tribunal pengguna tak boleh handle kes mcm ni.. alasan dorg "susah nak cari kedai tu dah pindah"

      Delete
  13. Kesian kne tipu.. Buat masa ni aku pernah sekali terbeli non ori punya. Sony ericsson satio. Beli dlm rm seribu lebih.. Tp rupanya china made punya. Mmg mcm hampeh. Tp bukan beli kat mines, dkat expo hndphone. Bila check balik resit langsunv xde alamat kedai.

    Tp even non ori punya tetap boleh diguna sampai sekarang. Okey lg. Tgok cara kita jaga la kan.. Tp hp tu takat letak sim yg jarang aku guna.

    ReplyDelete
  14. sb tu saya pakai henpon murah jak..huhu

    ReplyDelete
  15. bahaya ni...sebab tu la kalau nak beli phone yg ori..contohnya nak beli samsung..search kat internet yg betul2 dealer yg sah..baru beli..kalau tak..putih mata la kalau kena tipu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kekadang dpt yg ori tapi brg dalam die tukar..function pun lain sikit..

      Delete
  16. bobooooo...bagi besar sikit font komen tu senang orang nak baca..kecik sangat ;p

    tapi ada pulak yang cakap kat lawyat lagi terok penipuannyaa ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau besarkan entry nmpk pjg..nnt org malas nak baca hehe..

      yup, tak dinafikan ada juga kedai hp di lowyat penipu.. benda ni diakui oleh dealer sah samsung yang buka kedai disitu..

      Delete
    2. hahhaaa..pulak.. tak pe..dkna tetap baca walopon mata terkebil-kebil ;p

      Delete
  17. tempat terkenal tapi menipu pula? adusshh.....susah juga nak cari kedai yANG betoi2 boleh dipercayai sekarang ini?

    P.s : Pandangan peribadi, first impression, rasa kurang selesa singgah blog bertemplate hitam dan tulisan kecil-kecil...just personal opinion, jangan ambil hati....

    ReplyDelete
    Replies
    1. noted! mmg dah lama nk transform.. :)

      Delete
  18. alahaiiii... nasib baik jarang shopping hp kat sana

    ReplyDelete
  19. mcm mana nak tahu phone tu tiruan atau x? leh cek lam phne tak??

    ReplyDelete
  20. kebanyakan yang kena samsung galaxy, bagus buat macam ni biar satu dunia tahu dasar perangai cukong

    ReplyDelete
  21. mcm2 la skunk ni.. bahaya betul..

    ReplyDelete
  22. haishhhh.. nama tempat mines.. so org pun percaya kedai2 kat dlm situ mcm standard.. cek2 kene tipu pulak.. huhuhu.. kdg2 takut jugak benda mcm ni berlaku kat kita.. sblm beli hp atau gadget bawa kwn atau geng yg pernah beli kat kedai yg boleh percaya punya..

    ReplyDelete
  23. Lebih baik g lowyat je..

    ReplyDelete
  24. skrg ni byk yg menipu . luar baru , dalam brg 2nd hand dah . da penah trkena dlu . sbb tu klu nk beli , bli kat tempat jenama henfon 2 sndri sng :)

    ReplyDelete
  25. macam dah melampau sangat je ni !

    ReplyDelete
  26. byk sgt kes tipu menipu brng2 mcm ni..hope sya dijauhkn dri bnda mcm ni..:)

    ReplyDelete
  27. Bagus entry ni bg warning supaya ramai2 berhati2... Aka beli phone tmpt lain... Mcm2 taktikderang nk tipu org kan.. Kita kena bijak as pengguna n kslo dah kena tipu ni amik langkah so that others x tertipu plak.. Eg war war in blog like this.. :)

    ReplyDelete
  28. last pegi the mines tahun 2007 .. baru cadang nak pegi . ouh , tenkiu uncle bobo _ from adam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uncle bobo? Tua benar plak rasanya haha

      Delete
  29. saya pernah kene macam ni.
    beli tak sampai 3 bulan dah rosak. katanya warranty setahun. then bile g kedai tu, kedai tu dah tuka owner.. sedih giler rasanya.. terus campak hp tu beli yang paling murah.. xmo pakai hp mahal dah.. huhu

    ReplyDelete
  30. Hello.. Saya baru nak beli henpon Samsung Galaxy.. Sekarang tgh survey tempat nak beli.. Iyelah, sbb takut kena tipu kan.. Haha.. En.Bobo, kat Lowyat tu area mana ada dealer Samsung yg sah..?? TQ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beli direct dgn kedai samsung, sony n nokia n etc kt the mines tu..jgn beli dekat kedai2 kcik yg byk2 sebelah atas tu..

      yg pntg dptkn warranty yg sah..

      Delete
  31. nak senang beli phone dkt senheng, waranti dia bagus, kalau rosak yang tk boleh dibaiki, boleh tukar 1-on-1, dapat 1 set phone baru

    ReplyDelete
  32. kalau nak beli phone, beli je kt senheng, waranti dia bagus, kalau rosak yang tak bolwh dibaiki, boleh tukar 1-to-1, dapat 1 set phone yg baru

    ReplyDelete
  33. datang lah ke RANGKAIAN AJT kami menjual semua yang original fon dari samsung.memang dah lama kedai kat sana buat keje cam tu.cuma bangsa kita lebih percaya kat bangsa lain konon nya murah.sokonglah bumiputra melayu.nak alamat kedai sms je kat 0126434027

    ReplyDelete
  34. klo nk beli handfone..saya nasihatkan..beli dkt centre samsung..jngn beli dkt grai2 kecik mcm tu..klo mcm tu mmg lh x ori..centre dye btul2 bru ori..contohnya lowyat tu..lowyat kn centre..tu semua ori..saya beli fon semua kt situ..klo beli gerai2 mcm tu mmg x ori..family sye dh pernah kena..hrap maklum. .tq

    ReplyDelete
  35. X payah main2 bangsa.. Aku dah 2 kali kena tipu beli kereta dgn salesman melayu. Sekali beli kereta baru dkt showroom proton kuantan 10 thn dulu. Terbaru kat used car dealership semambu br bulan lepas. Sampai skrg aku ingat minah cepromas Noriah hj salim dgn biras jantan dia.
    P/s: aku tau ni entri pasal fon tp bila citer pasal penipu.. x kira bangsa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul3..laen kali klu nk repair hfon..g kt lowyat. .1st floor trs tuju kat mobile trade centre..sy bru je tuka screen n lcd..kne byr 320..trmsuk service..hfon sy jenis htc one x..jnji puas ht

      Delete
  36. Pernah terkena jugak dgn company ocean eleven ni yg kat mines..terus bw kes ke TTP..alhamdulillah setel. terus elergik dengan samsung..sbb ocean eleven ni authorized dealer samsung(dkt mines shj kalo tak silap ada 2 kedai (or more) t kat sane (1 y kedai samsung t, 1 lagi yg booth kat briged). Banyak rangkaian kedai2 dia tp diberlainan tempat.
    So hati-hatilah!

    ReplyDelete
  37. Macam mana nak buat aduan? Terbeli henpon palsu samsung galaxy note 2 berdekatan central market. Dalam resit tulis original AP. Tapi bila dah run quadrant benchmark result lain dan dah tau palsu. Anehnya bila cek kat about phone, imei, dan even quadrant benchmark tulis N7100 jenama samsung. Bila call balik salesman tu kata dia tak tipu, original AP = Android Phone. Rasa nak pecah2 kan handphone fake ni sekarang. Habis RM1250.

    ReplyDelete
  38. note II ori mana dapat rm1250..tgk harge pon da tau tak betolnyer..

    ReplyDelete
  39. kita mmg suka cari kedai kcik2 mcm tu. mentality kita yg kedai macam tu jauh lebih murah.

    ReplyDelete
  40. Saya beli samsung galaxy y dan N8000 d the mines juga di mobile ocean eleven sdn.bhd. Alhamdulillah register bawah samsung malaysia. Mungkin ramai yg compline tu d ocean eleven ent. Klu nak beli pastikan ocean sdn bhd di L4-28, 4th flr.

    ReplyDelete
  41. cina babi kah melayu bodo kah keling tambi kah sanggup bunuh,tipu,curi,pukul kerana duit!! money is everything!

    ReplyDelete
  42. jangan beli hpon keluaran terbaru di kedai2 macam tu, disyorkan beli terus dari centre dia, walaupun tempat lain janji nak bagi kurang sket dari harga biasa. Pastikan warranty card jugak terus didaftarkan, sllunya centre bole uruskan warranty card tersebut. Kepada peniaga, nak berniaga jangan suka tipu orang, duit lu tipu orang nanti tak tahan lama, nanti lu akan rugi jugak..sebab nak untung dgn menipu

    ReplyDelete
  43. aku kena tipu jugak, kata phone AP, sekali Cina set. Lg satu, hantar repair dah 2 bulan xdpt2 lagi, col2 sume xberjwb, mcm mana nak buat tindakan undang2, berderau darah memikirkannya, 1300 hengget lesap mcm tu je.

    ReplyDelete
  44. Kawan baru je pas kena tipu..Samsung S3 mini..terminal 1 seremban..lesap rm500...sok nak ke tribunal...

    ReplyDelete
  45. sy pun kena tipu juga,mklumla x pernah ada phone mahai jd x tau le smuer function,mse kat kdai belek skit2 je...beli S3 harga RM 1250 konon AP set...so jalan je la...then trade in 2 phone..so tmbh skit je...alih2 bila blik chek kat tpt len rupa2nya hp tu CLONE...check kat bateri bagai..kompen CLONE...rupa sbijik cm ori cmer ada la 2-3 function yg x sma klo oang cm aku yg x pernh pakai ni...mmg sah kena kencing...mlm tu aku g kdai tu blik dier ckp bkn mmg AP...mcm2 hp dier soh aku try tp smuer CLONE,udah2 stlh 3bulan bru aku bjaya dpt duit wpun tiap2 ari aku kena g sana...2x bg aku cek tendang...tp yg aku skit ati dier x bg full wpun brg aku dh pulang...Kedai tu msih utang aku RM 350 lgi....Koang hati2 la ya jgn tkena cm aku lak...Kedai HP ada banner SAMSUNG...tu yg aku ttipu tu dier ckp dier autrhotised dealer...
    Lokasi : AEON BIG SUBANG JAYA, Tkat satu bedepan dengn Kedai Cermin Mata,dekat dgn Food Court.

    ReplyDelete
  46. Nama kedai
    ACCESS MOBILE,LOT 14 (SSM No 883681-H1)
    Nama seller dier ALBERT

    ReplyDelete
  47. Assalamaualaikum,

    Saya juga mangsa dalam penipuan peranti sebegini.

    Peguam saya Sedang mengemukakan Saman kepada
    MOBILE OCEAN ELEVEN SDN BHD (Comp. Reg. No. 971924-T) Beralamat, L4-31, Tingkat 4, The Mines Shopping Fair 43300 Seri Kembangan, Selangor D. Ehsan.

    kepada yang perlukan bantuan dan ingin bertindak seperti saya, boleh la jumpa peguam saya.

    jom kita sama-sama benteras jenayah penipuan yang bukan budaya malaysia yang tak mengenal erti haram dan halal

    FB peguam saya Mohd Rizal atau mohd.rizal.1426@facebook.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bg sesiapa yg xmampu nk byr upah peguam utk kes penipuan cmni..trs je ke biro bantuan guaman...cepat jer diorg brtindak..ini pngalaman sy

      Delete
  48. Assalamualaikum WBT

    Saya juga mangsa penipuan Peranti perhubungan seperti ini.

    Peguam saya sedang mengambil tindakan terhadap Mobile Ocean Eleven Sdn Bhd (971924-T) L4-31, Tingkat 4, The Mines Shopping Fair, 43300 Seri Kembangan, Selangor D. Ehsan.

    kepada sesiapa yang berminat untuk membuat tindakan dan menyekat dari penipuan terus berleluasa dan lebih ramai lagi mangsa penipuan, sila hubungi peguam saya untuk tindakan lanjut

    FB peguam saya Mohd Rizal (mohd.rizal.1426@facebook.com)

    ReplyDelete
  49. Assalamualaikum WBT,

    Saya juga mangsa penipuan seperti ini.

    Peguam saya telah sediakan Saman untuk difailkan kepada MOBILE OCEAN ELEVEN SDN. BHD. (971924-T) L4-31, Tingkat 4, The Mines Shopping Fair
    43300 Seri Kembangan, Selangor D. Ehsan. bagi mendapatkan gantiurugi.

    Kepada mereka yang menjadi mangsa dan berniat utk mengambil tidakan sewajarnya dan mengatasi lebih ramai lagi yang menjadi mangsa, sila hubungi peguam saya seperti dibawah.

    FB - Mohd Rizal / mohd.rizal.1426@facebook.com

    ReplyDelete
  50. Assalamualaikum WBT,

    Saya juga mangsa penipuan seperti ini.

    Peguam saya telah sediakan Saman untuk difailkan kepada MOBILE OCEAN ELEVEN SDN. BHD. (971924-T) L4-31, Tingkat 4, The Mines Shopping Fair
    43300 Seri Kembangan, Selangor D. Ehsan. bagi mendapatkan gantiurugi.

    Kepada mereka yang menjadi mangsa dan berniat utk mengambil tidakan sewajarnya dan mengatasi lebih ramai lagi yang menjadi mangsa, sila hubungi peguam saya seperti dibawah.

    FB - Mohd Rizal / mohd.rizal.1426@facebook.com

    ReplyDelete
  51. Kedai kat melaka mana yang elok?

    ReplyDelete
  52. hampeh.. aku pon kena.. mobile ocean eleven kat mines seri kembangan.
    beli sview note 3, dia kata diskaun 359 sbb baru kuar, esoknya member aku beli 189 je kat tempat lain. ada 2-3 org lain gak yg beli sama dgn aku time tu. aku ingatkan beli kat kedai Samsung x kena tipu sebab kedai ni listed official retailer. skang tgh tggu Samsung punya reply. hopefully dpt refund, kalau tak kena la pi tribunal pengguna..

    ReplyDelete
  53. Di kl ni egen sah ada,kepa beli di kedai biasa, memang sengaja nak kena tipu la

    ReplyDelete
  54. Jangan kata di Mines, i baru je kena tipu beli phone holder kat KEDAI HP BANDAR KAJANG DEPAN RHB. Bila masuk kereta nak sangkut kat cermin baru perasan holder tu dah patah. Patut la dia tak bagi buka kotak.Bila minta tukar tak nak bagi, duit pun tak nak pulang balik. Jangan la beli barangan Handphone kat depan RHB kajang.

    ReplyDelete
  55. bukan kedai je online pon same..Kajang web Resources
    facebook kedai seller:
    https://www.facebook.com/GadgetSempooooiBeb
    ni plak facebook seller tu:
    https://www.facebook.com/klon.mobi
    name seller: SUDIRMAN BIN MOKHTAR

    sbelom ni ade kes di tuduh sebagai scammer. teruk betul orang melayu zaman sekarang ni dengan orang melayu pon nak tipu. harap hati hati lah ye. saye dah kene. harap anda berwaspada.

    ReplyDelete
  56. Kalo sy bli kt tesco dn digital mall boleh ke?
    Sy nk pendapat korang... Takut kene tipulah... :'(
    Mohon pendapt korang semua...... Thx

    ReplyDelete
  57. Kalo kt tesco dn digital mall boleh pecaya ke?
    Mohon pendpt korang semua, takut kene tipu lah....
    Sy nk sngt bli phone skang nie..... Thanks :)

    ReplyDelete
  58. Hey Melayu zaman skrg. Nak pakai hp branded tapi nak bayar mahal2.. Tu ler kena tipu.. Beli jer kat samsung outlet atau nokia outlet.. MINES utk bangla n Indon jer shopping.. Tu pun tak tahu..

    ReplyDelete
  59. Melayu zaman skrg nak pakai hp branded tapi nak cari yg murah2.. Tu ler kena tipu.. Hndphne kat MINES utk Indon n Bangla jer beli.. Kalau nak beli, beli kat authorized dealer ler.. Takda duit duk diam2..

    ReplyDelete
  60. KALAU NAK BELI HP, BELILAH KAT SENG HENG, SEBAB SALES AFTER SERVIS NYA BAGUS
    SEMUA DATA BELIAN DAN WARANTY DALAM SYSTEM, KALAU ADA MASALAH MEREKA URUS DENGAN CEPAT.MEREKA JAGA NAMA SENG HENG

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEDAI SENGHENG HARGA MAHAL.

      Delete
  61. sakit hati betul..sy terkena dkt kedai KAKI COMMUNICATION.beli lenovo a806. blk umh br cek semula rp2nye die bg yg display sb video dh ade dlm tu n tarikh video tu sm mcm yg aku tgk. lps tu dkt hp tu ade plastik yg die buka ms aku nk tengok tu..ade tetgl sedikit ms kat kedai pn aku dh prasan plastik tu. bg aku ok l\je lah yg display asalkan xde problem. rpnye silap byk plak mslahnye. mula2 perasan klo terima sms/whtapp/notification x keluar kat atas. tambah bengang bl nk gn hp br msuk berduyun2 msg dll. tambah lg dah pakai 2 mgu br sy perasaan x dpt call in. ke hulu ke hilir pergi digi x setel2 jgk igt kan sb sim card ke ape. last2 pergi digi dkt the mines tu tnye dan dorang godek2 n bg tahu mslh hp bkn sim. trs pegi kedai tu die ckp tgu sejam sb nk format blk. dh sejam ckp x boleh bt plak sb kn anta kilang...ni x ok2 lg.aduh sakitnye hati

    ReplyDelete
  62. sakit hati betul..sy terkena dkt kedai KAKI COMMUNICATION.beli lenovo a806. blk umh br cek semula rp2nye die bg yg display sb video dh ade dlm tu n tarikh video tu sm mcm yg aku tgk. lps tu dkt hp tu ade plastik yg die buka ms aku nk tengok tu..ade tetgl sedikit ms kat kedai pn aku dh prasan plastik tu. bg aku ok l\je lah yg display asalkan xde problem. rpnye silap byk plak mslahnye. mula2 perasan klo terima sms/whtapp/notification x keluar kat atas. tambah bengang bl nk gn hp br msuk berduyun2 msg dll. tambah lg dah pakai 2 mgu br sy perasaan x dpt call in. ke hulu ke hilir pergi digi x setel2 jgk igt kan sb sim card ke ape. last2 pergi digi dkt the mines tu tnye dan dorang godek2 n bg tahu mslh hp bkn sim. trs pegi kedai tu die ckp tgu sejam sb nk format blk. dh sejam ckp x boleh bt plak sb kn anta kilang...ni x ok2 lg.aduh sakitnye hati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaki communication ni kt mn?

      Delete
  63. celako bangso cino ni kalau tak membongak (menipu),,tak sah,,diorang ni kayo atas dasar menipu yor,,mampos lar kau bangso cino,,cino kaki penipu,,,,,puihhhhhh,,,

    ReplyDelete
  64. Betul tu...Cina=Penipu

    ReplyDelete
  65. Saya pun kena tipu, seller phone dlm giant bandar puteri, cina penipu tu pandai pusing nak suruh saya byr benda x patut dibayar, reformat phone x beritahu, data x backup dan tiba2 kena bayar warranty card , iaitu resit, bodoh punyer cina

    ReplyDelete
  66. kita jgn bising2..cari outlet yg betul n klu tertipu jugak..kita pergi pada saluran yg betul..mcm tribunal pengguna dan cari peguam...supaya apa yg kita buat dapat pembelaan sewajarnya dan war war kan dlm whatapps supaya jadi top viral....

    ReplyDelete
  67. alamak. Saya baru je nak beli fon minggu depan dekat the mines. Tapi takot pulak bile dengar semua ni. Cane nak tahu ori ke tak :'( ..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...