Entry terbaru

Pengaruh rancangan TV


Nak update sikit last weekend punya cerita. Petang tu aku tengok rancangan Jamie Cooks Summer kat Channel 707 Astro. Macam-macam si Jamie tu masak. Yang bestnya dia tak guna dapur gas pun, just guna konsep BBQ dan bakar. Masakan untuk orang-orang yang suka berkhemah dalam hutan. 

Bila tengok dia masak burger, telan air liur gak dibuatnya. Macam sedap sangat lah burger yang dia buat tu. Just guna daging hancur dan rempah ratus sikit. Lepas habis je tengok, aku terus pecut ke pasaraya sebab nak cari daging burger HAHA. Cepat terpengaruh sungguh!!

Ni lah hasilnya..

Burger Bobo

 Daging tu, aku guna daging Ramly Burger. Tapi dihancurkan dan digaul sebati dengan lada hitam, serbuk cili, garlic, dan halia.  Kemudian masukkan cheese kat dalam daging tu. Dan masukkan ke dalam oven selama 10 minit. Tak macam Jamie, dia bakar daging tu atas bara. Tak kan semata-mata nak buat seketul burger ni, aku nak cari arang bagai kan.. So ambil jalan mudah, just gunakan oven. hehe

Orang putih kalau makanan bakar-bakar ni memang dorang suka perah limau. Memang sedap gak sebab ada rasa macam-masam sikit. Memang sedap! Lepas satu gigitan, cheese yang dalam daging tu akan melimpah perghhhh!

Acu cuba try test dulu lah! ;)

11 Comments
Tweets
Comments

11 Comments:

  1. sumpah..
    terliur aku tengok..

    ReplyDelete
  2. perghhhh!!! ada cheese lagi tu.. mmg lemak2 terasa di mulut haha.. sedapp!!

    lupa nak ckp.. eyhh tak tau sama ada sy sudah reply kat awak yg tanya pasal button share tu.. sy xtau dr mana dtg button share tu sbb kwn sy yg buat suma tu.. haritu tanya dia tp xda eply pulak.. huhu

    ReplyDelete
  3. lepas ni aku terus terpengaruh dengan entry kau.. ahhh aku nak jugak.. hulur2 la kat aku. padahal rumah dekat je ni haaa...

    nak jugak! nak jugak! #sambil hentak2 kaki

    ReplyDelete
  4. tetibe tringin mkn beger...huhu

    ReplyDelete
  5. meh buat utk Queen 10 biji,, boleh? hehehehe

    ReplyDelete
  6. ko buat aku terliur je la..ahahaha..

    p/s : ko kenal aku lagi tak?

    ReplyDelete
  7. tempting laaaa!! aummmmmm :D

    ReplyDelete
  8. peh! sedap jugak ni.. balik umah nnt nak try lah :)
    tapi kat umah xde oven :(

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...