Entry terbaru

GOKL CityBus Percuma untuk semua!

Pengenalan GO-KL City Bus
GO-KL adalah perkhidmatan ba dalam bandar percuma untuk Kawasan Pusat Perniagaan Kuala Lumpur yang diilhamkan oleh YAB Perdana Menteri untuk Pelan Transformasi Kerajaan (GTP 2.0) bagi memperbaiki pengangkutan awam dan meningkatkan mod pengangkuan bagi keselesaan rakyat.


Tujuan GOKL CityBus ini adalah untuk memudahkan orang awam dan pelancong memasuki Bandaraya Kuala Lumpur pada waktu puncak. Ia juga bertujuan mengurangkan jumlah kereta yang memasuki KL. 

GO-KL telah beroperasi pada 2 laluan (Hijau & Ungu). Kesemua laluan ini telah dikenalpasti sebagai kawasan jumlah penumpang yang tinggi dan mempunyai sambungan ke perkhidmatan pengangkutan awam yang lain.

Laluan Hijau (KLCC ---> Bukit Bintang):
KLCC---Wisma BSN---MATIC---Concorde Hotel---Menara Hap Seng---The Weld---Wisma Lim Foo Yong---Pavillion---Starhill Gallery---Bukit Bintang---Monorail Raja Chulan---Wisma Rohas Perkasa---Citibank---Menara Atlan

Laluan Ungu (Pasar Seni ---> Bukit Bintang)
Pasar Seni---Bangkok Bank---Muzium Telekom---Menara Olympia---KL Tower---The Weld---Wisma Lim Foo Yong---Pavillion---Starhill Gallery---Bukit Bintang---Wisma Boustead---Wisma MPL---Simpang Bkt Ceylon---Muzium Telekom---Kota Raya

Operasi harian 6.00pg - 11.00mlm
5 minit kekerapan pada waktu puncak
15 minit kekerapan semasa waktu puncak.

Sebanyak 15 bas, 60 tempat duduk satu bas
Kenderaan mesra OKU
Dilengkapi WiFi


13 Comments
Tweets
Comments

13 Comments:

  1. wah..lamanya awak tak berblog kan? :)

    kenapa bas ni selalu da dekat kl je eh.. bila nak ada dekat seremban ni?
    ada wifi pulak tu.. huhu

    ReplyDelete
  2. wow...menarik!jimat duit dan mengurangkan kesesakan..

    ReplyDelete
  3. pasnih mmg naik bas jela..huhu

    ReplyDelete
  4. dah lama tak naik bas kat KL...

    ReplyDelete
  5. untung org kl.. tapi kan dekat2 je tripnya,.. boleh tak kalau x turun2 round seluruh kl berkali2 sbb nak guna wifi percuma.. teringat bas mini dulu2, kekadang sengaja duduk dlm bas round2 kl..

    ReplyDelete
  6. best la orang KL.. semua benda dorang yg merasa dulu.. haha agak-agak kat Jengka ni ada ke idok? hahahahaha

    ReplyDelete
  7. yang nie dah ada ke?? atau baru dalam perancangan bobo?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...